info.zenoadvies.nl

Medewerkers

20161005_162243-216x300-3

Joost van den Oever

Joost van den Oever heeft als Maatschappelijk Werker en Ambulant Begeleider een brede ervaring op het gebied van zorg en onderwijs. In de zorg als begeleider van kinderen, jongeren en ouderen met psychische of psychiatrische problemen. In het primair en voortgezet onderwijs als leerling, docent en gedragsspecialist. Door de master Special Educational Needs heeft Joost als Onderwijskundig Gedragsspecialist geleerd om de handleiding te vinden bij kinderen en jongeren die voor ouders en leerkrachten soms onbestuurbaar lijken. Door het bieden van creatieve oplossingen en het coachen van alle betrokkenen, zorgt hij ervoor dat het kind of de jongere zich weer verder kan ontwikkelen in een stabiele omgeving. Door zijn ervaring binnen de hulpverlening en het onderwijs, heeft hij een unieke kijk op de interactie tussen ouders, leerkrachten en leerlingen.

img-20161020-wa0003-3

Harmen Sterk
Harmen is afgestudeerd als orthopedagoog aan de Rijks Universiteit Groningen. Naast orthopedagogiek heeft hij ook economie en management gestudeerd. Na zijn opleiding heeft hij bij verschillende instellingen gewerkt en zich verder gespecialiseerd in met name de ondersteuning van mensen met een licht verstandelijke beperking en gedragsproblematiek. Hij heeft ten behoeve van deze doelgroep onder andere meegewerkt aan het opzetten en ontwikkelen van innovatieve woon- en dagbestedingslocaties, behandelingen en zorgprogramma’s.
Daarnaast is hij een inspiratiebron op het gebied van gedragsverandering binnen organisaties met als doel om mensen niet alleen mét elkaar, maar ook vóór elkaar te laten werken, om zo tot een prettiger werkklimaat en betere resultaten te komen. Dit doet hij met enthousiasme en bevlogenheid vanuit het motto ‘anders kijken, anders denken, anders doen’ en vanuit de overtuiging dat de kwaliteit van de zorg wordt bepaald door de kwaliteit van de onderlinge relaties binnen een organisatie.
Als gedragsdeskundige biedt hij inspiratie-sessies, trainingen en advies zowel op team- als organisatieniveau, waarbij Triple C als visie en orthopedagogisch model de basis vormt voor zijn denken en handelen.